PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
RaFFi
4
Pobierz:
Dodany: 2007-04-15
Artykuł: RaFFi

długie, wyczerpujące questy
niewielkie wymagania i waga gry
ciekawe
czasem bugi
mała popularność gry
INFORMACJE
Gatunek: RPG
Licencja: freeware
Data wydania: 2003
Pobrań: 3183
Producent: Vult-r
Wymagania sprzętowe:
233 MHz, 32 MB RAM
Dodatkowe opcje:
Rekordy online
Język: Angielska wersja językowa Angielski
INNE Z TEMATU

 

Endless-Online

Endless-Online Endless-Online Endless-Online
OCEŃ
Tekst konkursowy

 Zabijanie różnorodnych potworów dla zdobycia drogocennych przedmiotów i doświadczenia, które sprawi, że staniesz się potężny. Zmagania z łatwymi i trudnymi questami, na które poświęcić trzeba czasem godzinę, a czasem nawet całe dnie. Odkrywanie nowych lądów, poznawanie nowych ludzi, handlowanie z nimi. Tak w skrócie można opisać   - dość mało popularną, dwuwymiarową grę MMORPG. Jest to gra, w której sterujemy swoim wirtualnym bohaterem widzianym z góry.

 Po ściągnięciu klienta możemy założyć konto, a następnie stworzyć wspomnianego bohatera. Mamy kilka możliwości wyboru wyglądu gracza, przy tworzeniu postaci ustalamy płeć, fryzurę oraz kolor skóry. Jeżeli już wszystko wybierzemy, przenosimy się na niezbyt dużą wyspę dla początkujących. Możemy napotkać tam jedynie kilka rodzajów potworów, które nie dają specjalnie dużo doświadczenia, ani żadnych dobrych przedmiotów. Po zdobyciu pierwszego poziomu mamy prawo odpłynąć z owej wyspy na główny świat, do miasta Aeven. I tu zaczyna się zabawa. Na świecie głównym mamy możliwość napotkania potworów najróżniejszego rodzaju - począwszy od kóz, z którymi walczymy głównie na wyspie początkującej, przez kreatury wyglądem przypominające ośmiornice, śmierci z kosą, szkielety, a skończywszy na wielkich, przerażających potworach, które dają najwięcej doświadczenia i z których wypadają najbardziej porządane przez graczy przedmioty. Tych jest naprawdę sporo, a większość z nich możemy nałożyć na swojego bohatera. Robimy to w "paperdollu", w którym jest miejsce na okrycie głowy i twarzy (hełmy, maski, chusty, kaptury itp.), okrycie tułowia (różne zbroje, ubrania, suknie), pas (dający więcej punktów życia i many), dwa miejsca na pierścienie i dwa na bransolety, nakolanniki, naszyjnik (również dodający PŻ lub PM), obuwie, a także dodatkowe miejsce, np. na kryształy. Do dyspozycji mamy także dwie dłonie, w których umieścić możemy różnego rodzaju oręż (topory, miecze, łuki, kusze).

 Prawie każdy przedmiot założony przez naszą postać coś jej dodaje, zależnie od swoich właściwości. Oręż zwiększa atak, ubrania obronę. Postać ma trzy główne atrybuty, które są modyfikowane przez noszenie różnego rodzaju przedmiotów oraz dodawanie punktów siły, inteligencji itd. Są nimi: uniki, siła oraz celność. Wraz ze wzrostem uników nasza postać rzadziej otrzymuje ciosy od wrogo nastawionych potworów i graczy, dzięki większej sile zadaje im potężniejsze obrażenia, a wyższa celność pozwala częściej w nich trafiać. Potwory atakujemy normalnie, ale graczy możemy zaatakować jedynie na specjalnie przeznaczonej do tego arenie, a w przypadku śmierci nic nie tracimy - możemy się po prostu sprawdzić. Oprócz tego niedawno został wprowadzony system ochrony przed "złodziejami doświadczenia". Jeżeli zaatakujemy jako pierwsi jakiegoś potwora, to żaden inny gracz nie może go zaatakować [system znany m.in. z World of Warcraft - dop. Snake]. Jedynym sposobem na to jest dołączenie go do drużyny (party), wtedy doświadczenie za zabitego potwora się dzieli, a łup może wziąć osoba, wykonująca śmiertelne uderzenie.

 Cały świat gry dzieli się na dosyć małe "plansze". Przemieszczamy się pomiędzy nimi wychodząc poza jej obręb w określonym miejscu, na przykład na drodze. Gracze mogą ze sobą handlować, co pozwala na kupowanie przedmiotów taniej, niż w sklepie i sprzedawanie za większą cenę niż u NPC (bohatera niezależnego). W sklepach oprócz zakupu zbroi lub broni, mamy możliwość nabycia eliksirów, dzięki którym natychmiast będziemy mogli odzyskać punkty życia i many. Każdy bohater po wyjściu na główny świat ma do wybrania jedną spośród pięciu profesji, aby uwolnić się od profesji podstawowej (peasant):
- Warrior (Wojownik czy też rycerz, jak kto woli. Włada bronią w zwarciu - mieczami, toporami i innymi tego typu. Nie może używać łuku ani kuszy, a magię posiada jedynie podstawową);
- Archer (Łucznik. Posługuje się bronią na dystans i jedynie on może wyposażyć się w łuk lub kuszę.);
- Priest (Ksiądz, mnich. Potrafi głównie uzdrawiać ludzi i posługuje się w szczególności czarami defensywnymi);
- Magican (Mag, czarodziej. Bardzo dobrze przyswaja tajniki magii ofensywnej, miota ognistymi kulami, piorunami i innymi czarami wykorzystywanymi w tego typu grach);
- Rogue (Łotrzyk. Jest to postać, która jest szybka i zwinna). [po raz kolejny WoW? - dop. Snake]

 Każda z postaci ma różne umiejętności, moce, słabe oraz mocne strony. Mag dobrze atakuje czarami, ale nie ma szans w walce w zwarciu. Wojownik zaś na odwrót - nie radzi sobie z magią, ale w bliskiej walce jest niepokonany. Każda postać dostaje również dodatkowe punkty. Dla przykładu - wojownik dostaje więcej punktów siły na początek, mag
zaś punkty inteligencji.

 Punkty zdobywamy standardowo poprzez zyskiwanie doświadczenia, a co za tym idzie poziomów. Z każdym poziomem dostajemy do rozdysponowania trzy punkty. Możemy je przydzielić do siły (obrażenia przy walce wręcz), inteligencji (obrażenia od magii), mądrości (dodaje punkty many), zwinności (lepsze uniki oraz częstsze trafianie w przeciwnika), charyzmy (potrzebna jedynie, aby móc posiadać umiejętność grania melodii na instrumentach) i kondycji (dodaje punkty życia). Oprócz właściwości wyżej wymienionych, do zakupu jakiegokolwiek czaru oprócz pieniędzy potrzebujemy określoną ilość punktów. Co każdy poziom oczywiście wzrastają nam życie i mana.

 Gra udostępnia wiele, wiele różnych innych możliwości. Możemy między innymi:
- Wziąć ślub z innym graczem (dostajemy wtedy obrączkę);
- Dojść do gildii i wybierać się na bestie razem z przyjaciółmi;
- Brać udział w konkursach (eventach) organizowanych przez graczy, gildie oraz czasem przez GameMasterów;
- Craftować itemy (tworzyć przedmioty u NPC, do których potrzebne są określone przez niego rzeczy do uzbierania);

 Jeśli chodzi o system walk i poruszania się, to nie jest to raczej jakoś szczególnie skomplikowane. Poruszamy się strzałkami, a atakujemy z broni ręcznej oraz dystansowej przyciskiem control. Jeżeli zakupimy jakiś czar, używamy go klikając na przycisk Fx (np. F1). Domyślnie pierwszy czar ustawi się na F1, ale możemy zmienić go np. na F2. Przycisk F12 służy zaś do siadania. W takiej pozycji mana oraz życie odnawiają się szybciej. Do dyspozycji mamy też klawiaturę numeryczną. Wciskając odpowiednie numerki wyświetlą się symbole nad głową bohatera. Np. "0" na klawiaturze numerycznej wyświetli "buźkę" z wystawionym językiem. Reszta klawiszy służy do wyrażania innych emocji.

 Można jeszcze bardzo długo pisać o systemie walk, zdobywania doświadczenia, możliwościach gry i wielu innych rzeczach, ale możecie to sprawdzić sami. Gra grafiką może nie zachwyca, ale jest na pewno miła dla oka. Do dźwięku przyczepić się raczej nie można. Mamy odgłosy przy atakowaniu, używaniu czarów itp. Pojawia się też ładnie skomponowana muzyka, która przygrywa nam zależnie od mapy, na której się znajdujemy. Gra potrafi naprawdę wciągnąć i jeżeli się jej to uda, to można spędzić przy niej długie godziny.

Może Ci się spodobają

Magebane 2 Necropolis Rising ShadowFlare
KOMENTARZE

Wynik działania (5 + 10):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2007-08-11 11:00:25
endleses online jest oko gram w nia prawie pół roku .niejest najlebszą z grą z grafika ale ma duzo graczy i staje sie coraz bardziej popularna
Gość
+0
2007-08-08 16:30:21
Co tam grafika... najmniej ważna. Liczy się sama gra.
Gość
+0
2007-07-22 11:12:17
Prawdziwe mmorpg to np. Ryzom albo Final Fantasy 11. Endless-Online nie dorasta im do pięt.
Gość
+0
2007-05-29 18:22:38
Mała popularność?? Może i z rana jest malo ludzi (ok 650) ale w godzinach szczytu dochodzi do 1600. Jest z kim ponegocjowac i powymieniac sie.. Gre polecam w stu procętach.. Gram w nia juz od jakiegos czasu. Moj nick "rolnicpl" Pozdrawiam wszystkich ;)
Gość
+0
2007-05-27 14:29:45
Zgodzę sie z plusem "potrafi wciągnąć", mnie wciągneło to dotąd aż mnie shackowali (największa wada wszystkich gier MMORPG). Powinniście jeszcze dodać minusa "BRAK światów i wiecznie zapchane expowiska"
Gość
+0
2007-05-12 17:23:45
Luks gra ale jak sie robi tu profesje np:maga kto będzie wiedział niech napisze albo spotka mnie w grze name Rafcikk
Gość
+0
2007-05-11 21:29:17
Jest to jedna z leprzych gier RPG
Gość
+0
2007-04-30 12:56:02
Klase mozesz wybrac u NPC o nazwie Wise Man. Chodzi po glownym miescie (Aeven), jest to staruszek wygladajacy jak czarodziej.
Gość
+0
2007-04-29 21:10:16
Gdy dotarłem do main land nie mialem wybory klasy:/ co robić???
Gość
+0
2007-04-27 21:40:12
Musze przyznać i pogratulować RaFFi'owi doskonałej recenzji. A teraz moja opinia na temat tej gry: Typowo tibijska gra. Zrzut górny czyni takie gry wspaniałymi jednak jest dośś denerwujący system walki...spacja, spacja, spacja... Jak napisał Raff gra jest urozmaicona pod względem wielu itemów oraz potworów. Grałem kiedyś w tą gre.. jednak system walki sprawił że przestałem..zmierzając chce powiedzieć że nie miałem żadnych bugów.. Także nie rozumiem o co wam chodzi w oprawie graficznej =(.. Ocena: Srebro+ =)

(1) Poprzednia 1 2 3 4 Następna