PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Jan Giemza
Dodany: 2015-05-05
Artykuł: Jan Giemza

INNE Z TEMATU

 

John Romero chciał płacić za mody w 1995

 

Valve co prawda wycofało się na razie ze wspierania płatnych modów do gier, ale w dyskusji głos – dość nieoczekiwanie – zabrał jeden z twórców Dooma, John Romero.

 

W wywiadzie dla Games Industry powiedział, że od zawsze wierzył, że twórcy modów powinni zarabiać pieniądze na swojej pracy:

 

Już w 1995 roku, kiedy tworzyliśmy Quake’a, wypadliśmy na pomysł, by utworzyć firmę id Net. Miał to być portal, w którym gracze łączyliby się i grali w różne mody – powiedział. – Miała to być moderowana strona z poziomami i modami wybieranymi przez ekipę id. Chcieliśmy płacić wykonawcy proporcjonalnie do ruchu, jaki spowodował na stronie.

 

Z pomysłów niestety nic nie wyszło, bo twórcy byli zbyt zajęci kończeniem Quake’a, ale id zapłaciło twórcom modów Plutonia i TNT: Evilution za dołączenie ich do gry Final Doom. Być może takie „oficjalne” mody to najlepszy sposób, by wynagradzać zdolnych graczy?


Informacje dodatkowe:

KOMENTARZE

Wynik działania (0 + 2):

Regulamin
Gość: