PAMIĘTAJ MNIE:
1 / 2 lewo
Ledear
3
Pobierz:
Dodany: 2005-12-28
Artykuł: Ledear

INFORMACJE
Gatunek: Strategiczne
Licencja: GNU/GPL
Data wydania: 2004
Pobrań: 3210
Wymagania sprzętowe:
Procesor 300 MHz
Dodatkowe opcje:
, Rekordy online
Język:
INNE Z TEMATU

 

Globulation 2

Globulation 2 Globulation 2 Globulation 2
OCEŃ
Nie mam bzika na punkcie gier. Nawet często w nie nie gram. Jeszcze rzadziej spotykam takie, które po prostu mnie zainteresują. A znalezienie takiej, która mnie wciągnie i na dodatek da się uruchomić na innych systemach operacyjnych niż Windows (czyt. Linux, Mac OS X), graniczy z cudem... Haa i właśnie się ten cud zdarzył, bowiem znalazłem taką, która spełniła wszystkie moje skromne wymagania ;-)  Czy słyszeliście może kiedyś o takiej grze jak Globulation 2? Nie? To dobrze, bo właśnie tę grę chciałem Wam przedstawić. Strategia czasu rzeczywistego zawsze kojarzyła mi się ze starym, poczciwym Starcraft'em i gdy chciałem wypróbować glob2, poczułem się trochę zagubiony. Pomyślałem "Jak się tu gra? O co chodzi?" Nie dość, że jednostki wyglądają “nowatorsko” i biegają każda w inną stronę to na domiar złego nie da się ich opanować w żaden ludzki sposób. No tragedia, mówię Wam! ;-) Ale zaraz, zaraz przecież nikt by nie tworzył gry, w której nie da się okiełzać jednostek, nie? Tak też sobie pomyślałem.  Do dyspozycji są trzy rodzaje jednostek: pracownik, poszukiwacz i wojownik. Nie zarządzamy określonymi jednostkami, czyli nie wskazujemy, który pracownik co ma wybudować, tylko wskazujemy miejsce budowy i przydzielamy jakąś liczbę pracowników do zadania; standardowo jest to jedna jednostka. To samo się tyczy atakowania. Stawiamy flagę wojenną w miejscu gdzie ma być oblężenie ustawiamy jej zasięg i przydzielamy iluś wojowników. Na początku może być to kłopotliwe, lecz po chwili grania okazuję się trywialne.  Nie tylko sposób organizowania wojen i pracy w polu jest taki wyimaginowany. Świat jaki stworzyli autorzy tylko na pozór bardzo odbiega od rzeczywistości, aczkolwiek wystarczy się dokładniej przyjrzeć, aby zobaczyć co łączy, a co dzieli rzeczywistość od gry. Jednostki to nie maszyny (choć tak wyglądają), muszą coś jeść od czasu do czasu. Nawet gdy są na polu walki, a zgłodnieją, muszą coś przekąsić, nie ma siły. Drzewa w kolorze tęczy, fioletowe kamienie i kolorowa pszenica to tylko namiastka tych dziwactw (w pozytywnym znaczeniu tego słowa). Autorzy widać chcieli urozmaicić zabawę, a niekonwencjonalna myśl była myślą przewodnią. Nawet tysiąc słów nie odda klimatu tej gry, więc nie będę się dalej rozpisywał na ten temat.  W grze brakuje mi tylko rozgrywki przez internet. Inteligencja komputera, jeżeli w ogóle możemy o takiej mówić, jest słaba. Kampania także nie jest zbytnio rozwinięta, lecz prezentuje całkiem przyzwoity poziom. W pełni zadowolenie można uzyskać grając przez sieć, a to już wyższa szkoła jazdy. No gdyby doszła do tego możliwość grania przez internet... Aha, razem z grą dostajemy edytor map.  Słowem zakończenia wspomnę jeszcze o oprawie audio-wizualnej. Grafika jest naprawdę ładna (2D), na mnie zrobiła wrażenie, dodając do tego, iż jest to darmowa i amatorska produkcja, jest nieźle. Jedyne “ale” mam do dźwięków, stoją naprawdę na niskim poziomie. Muzyka w grze po chwili denerwuje...   Do pobrania jest też wersja dla Linux'a oraz Mac OS X, ktorą można pobrać tutaj

Może Ci się spodobają

GUNROX Defcon Civilization VI
KOMENTARZE

Wynik działania (0 + 7):

Regulamin
Gość:
Gość
+0
2005-12-30 15:56:38
wOJOWNICY =PAKERY ROBOTNICY=SKURCZONY PAKERY POSZUKIWACZE=JAKIEŚ MALE PTASZKI
Gość
+0
2005-12-29 19:50:21
Wojownicy sa wieksi, bardziej "przypakowani" ;-)
Gość
+0
2005-12-29 15:42:19
niezła gierka. Ludziki przypominają atomy ale jest dużo języków do ustawienia w opcjach (w tym polski) OCENA:8
Gość
+0
2005-12-29 14:00:32
Jak rozróżnić żołnierza od robotnika?

(1) Poprzednia 1 2